До Гайворону з Латвії везуть рідкісний вузькоколійний тепловоз
На теренах України є всього декілька вузькоколійних залізниць, одна з яких знаходиться у Гайвороні Кіровоградської області. І саме сюди буде доставлено унікальний вузькоколійний тепловоз з Латвії.
Цей потяг здатен не тільки тягнути за собою вагони, а й виробляти енергію і, по суті, є генератором. Про це повідомляють “Залізні магістралі“.
У квітні 2023 року залізничні ентузіасти країн Балтії за участі асоціації “Bānīš draugu klubs” оголосили збір коштів для транспортування локомотива серії ESU2a з Латвії до українського міста Гайворон.
Такі локомотиви вироблялися у радянські часи і призначалися для прокладання вузькоколійної колії, оснащувалися спеціальним краном. Декілька таких локомотивів все ще працюють в Балтії на торф’яних залізницях. Нещодавно у Ризі відбулася презентація одного з таких локомотивів.
Майбутній експонат вирушив на Гайворонську вузькоколійку та поповнить експозицію залізничного музею. Локомотив для колії 750 мм, серії ESU2a – являє собою трифазний мобільний генератор на рейках. Оснащений дизельним двигуном D108. Тому здатен не лише тягнути потяги, але й генерувати електрику.
Вузькоколійна залізниця (вузькоколійка) — це залізниця, яка має колію вужчу за загальноприйняту (наприклад, в Україні — 1520 мм). Вузькоколійка у Гайвороні визнана найдовшою у Європі. Вона має довжину 130 кілометрів. Більше того, вона досі обслуговує пасажирів. Гайворонську вузькоколійку обслуговують і радянські локомотиви Ту-2 , і бельгійський паровоз МТ-202.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!